Jumaat, 8 Oktober 2010

Adakalanya Gua Macam Gangster Takda Bos

"Kalau kau ada duit juta-juta, apa kau nak buat?"


****



Aku ingat lagi satu ketika aku melihat kehidupan seorang bernama loaded dari sudut pandangan seorang si sengkek. Rasanya memang syurga itu betul-betul 1 cm dari kepala. Mereka minta sahaja apa yang mereka nak, memang macam dah tersurat dalam Luh Mahfuz mereka-mereka ini akan beronok-ronok dengan permintaan mereka tak lama dari tempoh permintaannya. Cilaka betul. Jeles pun banyak juga.


Kau orang takyah nak menipu diri sendiri la. "Eleh, mak bapak kaya, apa ada hal?" Itu semua ayat-ayat menyedapkan hati sendiri je. Pergi mampus. Aku kalau kaya memang dah lama ngidam sebijik kereta yang aku buat sendiri. Bukan bikin. Aku beli body kit, enjin, lampu, wiring lip lap lip lap macam hari raya, pasang ekzos yang bunyi lagi perlahan dari vios, kunci kereta ala-ala slide microsoft point punya laser pointer, tayar jenama aku-copkan-sendiri.


Lagipun, dah lama aku mengidam hidup dalam fantasi macam dalam Ironman. Rumah dia ada basement untuk private matter/hour(s). Aku memang teringin sangat nak buat satu studio muzik dekat bawah tu pastu banyak parking lot untuk mengelakkan jiran-jiran aku maki aku sebab parking kereta kat depan rumah diorang. Eh? Kalau dah macam tu, buat apa aku duduk rumah ada jiran-jiran ni? Apa kelass beb. Mahu-mahu mesti ada tanah yang boleh buat padang golf 36 lubang punya.


****
"Cilaka lu. Lu punya hutang snuker RM3.60 dengan gua pun belum bayar lagi. Lagi mau pikir ke pasal ada duit juta-juta? Ni sapa nak bayar sirap ni? Aku bukan ada sen pun."

2 ulasan:

NA berkata...

dah ada studio sendiri jangan lupa ajak aku belasah drum

Apan berkata...

tunggu aku jadi menteri la gamaknya