Jumaat, 22 Oktober 2010

Berita Kawan-Kawan

Bule rasanya sihat. Aku boleh pasti dia dalam keadaan bahagia dari sudut ekonomi. Kalau bab jiwa tu, entahlah. Lama juga tak dengar khabarnya.


Amirrul juga seperti biasa. Berlagak 'sejuk' berbanding kool. Tak ada apa yang aku tengok dikejarnya. Ceria sentiasa. Kehadiran dia akan membuatkan kau orang sakit hati. Ada saja point nak dibantai kepada beliau semula. Mungkin hari kegemilangan beliau agaknya. "Orang ceria selalunya tidak ada taman dalam hati."


Man begitulah. Nak kata apa lagi kalau dah memang kool. Dia mungkin hipster di bandaraya Kuala Lumpur. Noktah.


Karem dah hilang. Entah mana pergi. Alexia Aqram semua orang tak kenal dia, tapi dia kenal semua orang.


Nik Ashri merajuk dengan aku. Mesej aku tak pernah balas pun. Mungkin sibuk beradu asmara dalam kereta agaknya.


Eswandy sunyi sepi. Mungkin aku yang sunyi sepi terhadap dia. Aku harap kebahagiaan Liverpool itu sampai kepadanya.


Aku macam biasa. Cuma minggu ini ada banyak sedikit aktiviti luaran. Pelajar lah katakan. Mana boleh terlibat dalam perhimpunan Agung UMNO.Nanti kena AUKU.


Aku memohon maaf atas harapan lalu kepada Ucop. Pesanan aku, "tunggu harapan baru ya."


Sedangkan Amirrul yang rapat dengan Maikel pun susah nak jumpa, apatah lagi aku?


Asang bajet rokstar dah sekarang. Semua orang dia nak sisihkan. Dah pandai bagi harapan palsu kat orang aku dengar-dengar. Toksah la Asang, nanti merana diri. Awak tu dah tua.


Azhar tengah berduka dalam gembira kot. Aku doakan yang terbaik sahaja untuk keluarga kau.

3 ulasan:

Auf bin Ali berkata...

kereta dah tak main lah bang. 6 star hotel so to speak.

Mirrul berkata...

ayat xda taman tu raw and rare la abang.kah2.

woo 6stars tu

Apan berkata...

aufali:iya.aku mengaku aku bersalah.tapi aku tanak ada perasaan bersalah.kesian nik.shh.jgn bongkarkan identiti kita.


mirrul:raw itu monopoli.