Sabtu, 20 November 2010

Karem Tak Sehensem Tulisan Dalam Blognya

Kadang-kadang hidup ini memang takda hala tuju sangat pun kalau nak diikutkan dari norma fikiran logik. Lagi-lagi kau jenis tak percaya dengan benda-benda metafizik seperti bab ketuhanan. Disebabkan dah ramai yang selalu bukak blog aku sampai aku sendiri pun tak kenal siapa lagi dah, aku terpaksa hidden benda-benda yang super serius. Ceh! Orang yang takda taman dalam hati macam ni lah. Terlalu happy sampai mengarut-ngarut. Nak masuk line aku? Hantar emel ya. Bagi komen pun boleh.


Aku baru lepas jawab exam faveret aku. Mengharapkan aku boleh buat macam waktu SPM, sangkaan aku dah tepat, cuma tak kena pada tempatnya. Dengan kata mudah, soalan itu zalim. Ada ke patut dia masuk soalan yang aku dah expect nak keluar tapi aku tak study? Takpa, duniawi semua itu. Aku dah cakap dulu kan?


Aku rasa tak perlu aku huraikan satu per satu macam mana aku jawab, macam mana aku boleh kantoi kasi tiru jawapan, macam mana aku shade OMR tu dan macam mana aku pegang pen. Duniawi semua itu. Bagi aku, cukuplah sekadar dapat melepaskan kerinduan terhadap Nur Hafizah binti Abu Hanifah. Peh! Tip top wa cakap sama lu. Pakai pulak baju warna pink. Memang molotup-lotup mato eh. Harus diingatkan bahawa dia hanyalah watak picisan dalam hidup aku. Mungkin bila sampai masa keberanian datang dalam jiwa aku, wataknya boleh bertukar jadi watak utama. Gua stalker beb!


Berbalik pada watak picisan tadi, mungkin dia banyak memutuskan neuron-neuron DHA otak aku. Tak boleh layan sangat dah nombor-nombor ni. Sikit-sikit mata ni nak beralih saja ke si baju pink. Kenapalah aku pemalu sangat ni? Kalaulah aku berhati kering, mungkin dah lama aku dapat. Atau tidak. Aku ni pun bukan pilihan utama sang wanita. Warna kulit tu pun ada iras-iras Johnny Depp sikit. Yang lain tu ada iras-iras Aaron Aziz.


Mungkin tadi adalah perpisahan kita wahai si baju pink. Lepas ni, makin susah untuk dipertemukan semula. Lainlah kalau kau repeat. Ha ha ha. Cilaka. Takda adab sungguh menjadi stalker. Ai lebiu lah baju pink! Oh oh, lecturer pun nampak boleh tahan juga. Tapi disebabkan kau meng'kantoi'kan aku tadi, selera aku dah hilang. Maaf ya puan.


Tiada ulasan: