Ahad, 5 Disember 2010

Agak Lama Juga Untuk Menulis Semula

Aku tak sibuk. Tiada idea nak menulis. Lagipun internet sudah hampir sampai ke penghujung hayat. Malas dan poket tidak berisi antara faktor utama.


Aku tetap tiada idea tentang apa yang berlaku. Desas desus ada cakap pasal kenaikan harga rokok. Lagi? Kenapa Bajet 2011 hanya bertahan 4 bulan? Kalau cerita pasal minyak dan gula, mereka dah bagitahu awal-awal. Memansuhkan subsidi ada beberapa peringkat dan ianya telah masuk ke fasa ke-2. Aku dengar-dengar ada 4 fasa. Jadi ada 2 kali lagi harga minyak dan gula akan naik. Harga rokok ikut sama naik tak?


Sudahlah. Ini semua norma ekonomi kapitalis. Aku tak mampu ubah apa-apa seorang diri. Aku nak ubah dunia. Kalau ada yang nak ikut, dipersilakan. Aku mengharapkan ihsan pertolongan orang lain untuk mencapai cita-cita aku. Mungkin ini satu turning point bak kata orang putih.


Kepada mereka di luar sana, aku ada harapan baru. Cuma kali ini aku yakin 100% ia akan termakbul.

Tiada ulasan: